Portul Comercial Oltenita va fi reabilitat si modernizat cu fonduri europene

Portul Comercial Oltenita va fi reabilitat si modernizat cu fonduri europene

Proiectul „Reabilitarea şi  modernizarea infrastructurii în portul Olteniţa”, in valoare de 24,6 milioane de lei nu mai poate fi oprit.

Jumatate din suma reprezintă finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de Guvernul României prin bugetul de stat.

Perioada de implementare a proiectului este aprilie 2012 – iunie 2014.

Proiectul constă în refacerea pereului în zona danelor de mărfuri de platformă, construirea în această zonă a unei estacade, reabilitarea întregului pereu existent din zona danelor de pasageri şi a danelor din zona de mărfuri generale.

Prefectul judeţului Călăraşi, Emil Muşat a participat, alături de   conducerea APDF Giurgiu la lansarea proiectului.

Traficul de mărfuri va creşte

„Cele două municipii din judeţul Călăraşi au nevoie nu doar de reabilitarea, ci şi de extinderea infrastructurii pe Dunăre, acest lucru fiind o condiţie necesară pentru dezvoltarea economică nu doar a judeţului, ci şi a zonei. Am văzut la faţa locului în ce ar consta activităţile din proiect respectiv verticalizarea malului astfel încât operarea mărfurilor să se poată face în condiţii optime şi de siguranţă, indiferent de cotele apelor Dunării. În aceste condiţii traficul de mărfuri va creşte de la aproximativ 400.000 tone operate în 2010  prin portul Olteniţa la circa 650.000 tone în 2016”, a declarat Emil Muşat.

In cadrul proiectului se vor executa lucrari de constructii de acostare, instalatii electrice, instalatii de alimentare cu apa si canalizare, semnalizarea navigatiei, dupa cum urmeaza:

  • Lucrari de refacere pereu in lungime de 200m (danele 7 si 8);
  • Executie cheu estacada de 80m (dana 8);
  • Lucrari de reabilitare a pereului existent pe lungimea de 425m (danele 3, 4, 5 si 6 si 60 m din dana 2), inclusiv racordul din aval in lungime de 40m;
  • Executie cheu palplanse pe lungimea de 170m (130 m la dana 1 si 40 m la dana 2);
  • Instalatii electrice – iluminat electric pentru danele 1, 2, 3 si 8 cu stalpi de iluminat cu inaltimea de aproximativ 10m;
  • Asigurarea danelor 1, 2, 3 si 8 cu utilitati pentru navele care acosteaza;
  • Instalatii de alimentare cu apa si canalizare – retele alimentare cu apa potabila;
  • Retele alimentare cu apa de incendiu;
  • Retele canalizare pluviala;
  • Semnalizarea navigatiei – Semnalizarea definitiva a navigatiei va fi asigurata prin pictograme, reglementate prin „Regulamentul de navigatie pe Dunare”;
  • Semnalizarea navigatiei pe timpul lucrarilor de constructii.

Acest proiect a fost depus in cadrul Axei Prioritare 2 „Modernizarea si dezvoltarea infrastructurii nationale de transport in afara axelor prioritare TEN-T”, DMI 2.3 „Modernizarea si dezvoltarea porturilor maritime si dunarene”.

Sa speram ca aceasta investitie, prima de acest fel in zona, va contribuii substantial la cresterea economica prin traficul generat dar si prin numarul de locuri de munca necesare unui proiect de o asemenea anvergura.

Detalii gasiti aici si aici